Välkommen båtgäst!

Välkommen till vår småbåtshamn i vackra Träslövsläge eller Läjet som många säger.

Träslövsläge är en gammal fiskeplats som är omnämd som ort redan under 1500 talet. Vid sidan av småbåtshamnen finns en fiskehamn som idag är den största i Halland. Du finner vacker natur, mysiga smågator och en speciell dialekt "läjesboa". Missa inte ett besök i välkända glasscafeét Tre Toppar. Längs med
bryggan ligger restaurangen Joels brygga vars specialitet är fiskrätter, men även de s.k Stinas köttbullar är erkänt goda.

Ett naturskyddsområde med fina vandringsstigar ligger i anslutning till hamnen, även en sandstrand för sköna dopp. På bekvämt promenadavstånd finns en mataffär, en vårdcentral samt en pizzeria.

gästhamn.jpg

Vi har en fullservicehamn med fin serviceanläggning.
Den inrymmer fräscha hygienutrymmen. I klubbhuset finns det möjlighet att laga mat, diska och umgås. I hamnen finns även en minigolfbana där du kan utmana dina vänner!
På hamnplan finns tappstation med Bensin och Diesel, samt andra förnödenheter såsom sugtömningsanläggning och utlagsvask för porta-potti. Det finns även en mastkran samt ett reparationsvarv i fiskehamnen.

Trådlöst internet finns gratis för båtgäster och medlemmar.

Förtöjning:

I första hand långsides vid grönmarkerad kaj utmed restaurang Joels brygga. Även y-bommar alt. akterpåle vid grönmarkerade bryggplatser. Ingen ankring är tillåten i hamnen.

Betalsystem och elstolpar:

Vi har en betaltjänst online, och du kan välja period under Hamnavgift i menyn. Betalning i första hand med kort eller swish.

När ni betalar hamnavgift så ange datumet ni ankommer. Ni behöver ange längd på båt, typ av båt, namn, epost samt telefonnummer. Betalningen är inte slutförd förrän ni betalat med önskat betalmedel.

Efter betald hamnavgift skickas en kod till angiven epostadress och mobilnummer. Denna kod är för dörrar i servicebyggnaden. Observera att koden förnyas varje natt, så klicka på länken för aktuell kod varje dag.

I avgiften så ingår el utmed gästbryggan (utmed restaurang Joels brygga). Om ni ligger på numrerade platser så behövs ett Tallycardkort för att aktivera el. Dessa kan köpas vid hamnkontoret/kansliet, glasscafe lilla Tre Toppar, samt restaurang Joels brygga.

Avgifter i gästhamn:

Gästhamnsavgift per dygn båt <12 meter:
Gästhamnsavgift per dygn båt  mellan 12  och 15meter:
Gästhamnsavgift per dygn båt >15 meter:
Gästhamnsavgift per veckopris:
El via Tallycard:
Små vimplar:

270:-
320:-
400:-
1350:-/ 1600:- /2000:-(beroende på båtstorlek)
Tallycard med laddat belopp 50:-, 3 kr/kWh